Jag är inte bra asså

Satt just o fundera på vad jag ska satsa på i livet. Man ska gå på sina styrkor brukar man säga, o visst låter det vettigt men det finns dock 2 utmärkande problem.

1. Jag är inte bra på något. Jag har inte en jävla talang och jag är inte speciell.
2. För varje sak som man tror att man är bra på (vilket man inte är) så finns det en japan (Alltid japan) som är bättre. O då menar jag inte lite bättre, utan intergalaktiskt skitmycket bättre.

Så hur löser man problemen då?

De flesta förtränger sin medelmåtta. De väljer att leva i mörker och blundar för den fruktansvärt uppenbara sanningen att man inte är fantastisk, speciell, unik, spektakulär, fabulös eller ens bra. De försöker hitta tröst i små komplimanger och leta efter fel i andra som förhöjer dem själva. (Det kan fungera i unika fall, för jag menar spelar det någon roll om du är bra på gitarr om du har en skitstor röv eller snor i näsan?)
"PISKA MIG DIN FETA GRIS" (jag ber om ursäkt, kom av mig.)

Men inte jag. ÅÅÅ nej, inte jag. Jag har valt att acceptera sanningen, jag har valt att göra det till min styrka. Jag går upp varje morgon o tittar mig i spegeln o säger tyst för mig själv "du är inte bra asså, bara så du vet "

O det kära läsare gör mig speciell. Ok, det är skitsnack men ni förstår principen.




// BOO

Kommentarer
Postat av: Kurac

Jag är inte heller bra på något.

2008-11-06 @ 00:33:53
Postat av: Peder

Jag är bra på att klubba. Erenbraeller?

2008-11-06 @ 19:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback