Hur långt ser man?

Som rubriken lyder, Hur långt ser man egentligen?

Asså satt och tänkte på det här en kväll och det berörde mig djupt, mycket djupt. Långt långt djupare än knullgubben i Boos garderob någonsin kommer ta sig. Hur långt kan man se egentligen? Månen är ju där jag ser den klart och tydligt. Stjärnorna lika så. Men det man ser på stjärnorna hände ju för flera år sedan? Men vadå flera år sedan tänker du enfaldiga person. Googla ljusår. Så det borde ju betyda att man kan se bakåt i tiden? A fascinerande saker det där. Så då fick jag nys om ett experiment man kunde ta sig för.


Titta ut genom fönstret
Steg #1 - Sätt sedan handen framför ögonen och blunda och räkna till 3. Högt eller tyst det spelar ingen roll. Jag vet att du undrade. Efter detta gå vidare till steg 2.





















Steg #2 - Nå hur långt såg du nu då? Inte så långt eller hur? Du fattar kanske nu. Du är blind.











https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/822638/images/2008/snejk_20845894.jpg//Snerren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback